FAQ's
Om du ångrar ditt köp av varor och vill returnera din beställning, men har förnyat ditt kreditkort under tiden, kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan/varorna. Vi kommer då att försöka hitta ett alternativt återbetalningssätt.
Om du har fått ett presentkort från vår webshop eller om har du en rabattkod som du vill använda vid ditt köp, så ska koden anges inne i din Varukorg.
Rabattkoder är antingen en kampanjkod eller ett elektroniskt presentkort. Om du inte har ett presentkort, så kan du få kampanjrabattkoder genom att anmäla dig till vårt Nyhetsbrev och/eller följa oss på Instagram och Facebook där vi löpande (oftast flera gånger per vecka) kör kampanjer.
Har du andra frågor om rabattkoder så var inte rädd för att kontakta våra trevliga Kundtjänstmedarbetare på telefon: 08-403 088 89 eller sänd oss ett mail på info@hiphiphurra.se
Så snart vårt lager har bearbetat din beställning och skickat den till distributören, får du ett SMS med ditt spårningsnummer. På Schenker.se kan du spåra ditt paket via länken till spårningsnummersystemet. Observera att det kan ta upp till 24 timmar från att din beställning skickades från oss innan du kan se uppdateringar.
På Hip Hip Hurra prioriterar vi dig och dina barns hälsa och säkerhet är mycket höga. Alla våra leverantörer skriver under på att produkterna som levereras till oss inte innehåller några skadliga ämnen och följer gällande dansk och europeisk lagstiftning.
Frakt- och leveranskostnaden är gratis om du beställer för mer än 1000 kr. Köper du för mindre är frakt- och leveranskostnader 49 kr. Det kommer inte att debiteras några andra avgifter än fraktavgift. Det pris som du accepterar när du gör din beställning, är alltså det pris som vi drar på ditt kreditkort när dina varor skickas. Vi tar inga avgifter för kreditkortsbetalningar.
Om du ångrar ditt köp returnerar du varan/varorna till oss. Vi har obegränsad returrätt så om du vill returnera en vara och få tillbaka den summa som betalas, måste den vara oanvänd och oskadad, och den ska dessutom ligga i originalförpackningen och vara i samma skick som vid tidpunkten för leveransen. Returnera varan/varorna med post eller genom att returnera den till avhämtningsstället.
- Lägg returvara/varorna i en kartong alt i påsen du mottog dem i.
- Skriv orsaken till returen på en lapp med ditt namn och ditt ordernummer.
- Lägg lappen i kartongen.
- Se till att sätta på korrekt porto om du inte använder en förfrankerad retursedel.
- Returnera varan/varorna med posten.
Kontakta vår kundtjänst på telefon +46 840 30 88 89 eller via e-post: info@hiphiphurra.se, för att komma överens om vad som ska göras.
När vi har mottagit och behandlat din returnerade vara, kommer du att betalas tillbaka det aktuella beloppet. Vi försöker att behandla ärendet inom 3 dagar från mottagandet av din/dina returnerade vara/varor, sedan tar det ytterligare 10-14 dagar tills beloppets sätts in på ditt konto. Hur lång tid det tar beror på vilken bank eller kortutgivare som du har. Detta kan tyvärr inte vi kontrollera. Du kommer att få utbetalt beloppet via samma betalningsmetod som du använde vid köpet.
Vi har gjort en video, som visar hur man gör för att använda våra rabattkoder. Se videon här. Om du inte finner svaren i videon, så ring gärna till vår Kundtjänst på telefon: 08-403 088 89 eller sänd oss ett mail på info@hiphiphurra.se
Nej vi har inte någon butik. Vi är ett 100% Internet-baserat företag.
Du kan neka att ta emot försändelsen om den ser ut att vara skadad. I så fall returneras paketet till oss. Vi rekommenderar att du kontaktar vår kundtjänst och kommer överrens med dem. Du får då en full återbetalning (inklusive fraktkostnader). Om du avvisar mottagandet av paketet eftersom du ångrar ditt köp kommer du att dras 59 sek för returfrakten när vi tar emot ditt returpaket.
Om försändelsen inte kan levereras eftersom vi har fått fel adress och därför kan inte leverera den till adressen kommer paketet att returneras till oss. Du kommer då antingen att få pengarna tillbaka (inklusive fraktkostnader) eller få paketet omskickat.
Ditt paket kommer att ligga på posten upp till 14 dagar, därefter skickas det tillbaka till oss. Du får då en full återbetalning (exklusive fraktkostnader).
Om du har fått ett SMS eller e-postmeddelande med ett spårningsnummer, vilket innebär att dina varor levereras och tas emot av Post Norden kan du följa paketet via länken i e-postmeddelandet eller Post Nordens hemsidor. Om du anser att din försändelse inte har levereras i tid, vänligen kontakta vår kundtjänst som kommer att hjälpa dig.